Előre láthatólag a közvetítői jutalékok változni fognak, azaz szigorodni, vagyis a velük kapcsolatos kifizetésekre vonatkozik majd ez. Ennek eléggé pozitívan alakulhatnak a következményei. A piacnak az egyfajta tisztulásáról van szó, mely elősegíti ezeket a pozitív folyamatokat. A közvetítő piac átalakulásába az is beleszólhat, hogy a korábbinál stabilabb és erőseb a döntéshozatal. Az elkövetkezendő időszakokban a biztosítási törvény kiegészülhet egy merőben új résszel, mely a biztosítások közvetítői számára nyilatkozik az új jutalékfizetés mikéntjéről. A jutalékok és a biztosítási szerződések között szorosabb kapcsolat lesz. Ahhoz hogy megfelelően tisztuljon majd a piac, a szabályozói környezet változására is szükség lesz.
Az viszont faktum, hogy a szabályozásokkal lehet elérni néhány célt, melyeket egységesség vezérel. Ez segíteni fog azoknak akik együtt működnek, hogy számukra kedvező arányokat kapjanak és találjanak. Nem mindegy, hogy mennyi űrlap töltődik ki, vagy esetleg pénzügyi tanácsot kell adni. A díjazási felépítés előzőleg csakis annak a személynek kedvezett, aki közvetített. Amint viszont módosul a biztosítási értékesítés módja és vadonatúj jutalékrendszer lép életbe, a közvetítőnek hosszabb időszakra jelent kötelezettséget, amit teljesítenie kell. Rendszeresen kell ellátniuk feladatokat és ezen kívül még különböző bevételek kapcsolódnak a tevékenységükhöz.
Ezzel a közvetítőknek lehetőségük nyílik , hogy szilárdabb és jobb portfóliót hozzanak létre mindezt aktív és teljesen élő ügyfél kapcsolatokkal. A megújított szerződések is jó bevételeket jelentenek majd az elkövetkezendőkben, ezért igen előnyös lehet, ha módosul a biztosítási értékesítés módja. Az online értékesítések sokkal inkább az előtérbe kerültek, köszönhetően a technika nagy iramú fejlődésének. Az internetes értékesítést könnyítő eszközök közé tartoznak a biztosítási kalkulátorok. Tehát több felé ágazhat a biztosítások kötésére vonatkozó mozzanatok tárháza, lesznek átlagos és átlagon felül termékek is a kötelező vagy casco, vagy felelősség biztosítás terén egyformán. Döntéseket befolyásoló tényezők közé sorolandó például az emberi tényező, hogy hányan vásárolták meg az adott terméket, ez akár motivációt is adhat látva, hogy mennyien szavaztak bizalmat annak a bizonyos szolgáltatásnak.
A különböző hézagok kitöltésére felhozott eszközök, mint pl. a chatek vagy a más kommunikációt elősegíteni képes eszközök inkább csak drágítják az értékesítési folyamatokat. Az értékesítésben mindig nagy szerepet játszott a kommunikáció, ezért minden vezető és résztvevő arra törekedik, hogy minél nagyobb és szélesebb körben alkalmazza ezeket a csatornákat és eszközöket. Erre nagyon sok pénzt és forrást lehet elkölteni, de az a kérdés, hogy mennyire lesz haszna belőle az embernek vagy a cégnek, vajon megéri-e ennyire foglalkozni ezzel a tárgykörrel. Az is elképzelhető majd, hogy ezek a változások a termékeknél is érezhetőek lesznek. Vannak olyan biztosítási szolgáltatások, melyeknek az árukat és értéküket egyszerű meghatározni, vannak viszont olyan konstrukciók, melyek esetén egyre jobban előtérbe kerülnek az egyedi biztosítások, ilyenek például a különféle életbiztosítási módozatok.