Kötelező biztosítás lejárt műszaki esetén
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítást minden járműtulajdonosnak, vagy üzembentartónak fizetnie kell. Ezt nagyon fontos szem előtt tartani, oda kell figyelni a befizetési határidőkre, mert ha megtörténik, hogy nincs élő szerződésünk, annak nagyon súlyos büntetés lehet a következménye és ez az anyagiakra is vonatkozik. Mindenki tisztában van azzal, hogy kötelező biztosítás nélkül egyáltalán nem szabad a közúti közlekedésben részt venni, de akkor is élnie kell ennek a módozatnak, ha épp lejárt a műszaki vizsga. Ugyanis, ha bejelentkezünk a vizsgára, oda is el kell mennünk a gépjárművel és amikor ezen az úton történik egy váratlan baleset, vagy akár csak közúti ellenőrzésbe futunk bele, ugyan olyan szankciók következhetnek, mint ha érvénes műszakival közlekedtünk volna.
Számolja ki itt a kötelező biztosítását! – 12 biztosító díjából választhat ha ide kattint.
Attól tehát, hogy lejárt a műszakink és egy darabig nem használjuk az autót, a kötelező biztosítást még folyamatosan életben kell tartani, hiszen csak akkor nem kell díjat fizetni, hogyha a jármű ideiglenesen kivonásra kerül a forgalomból. Ezért, ha valaki előre látja, hogy huzamosabb ideig nem fogja járművét használni és a műszakit is csak későbbi időpontban végezteti el, akkor megéri inkább az ideiglenes forgalomból való kivonást elintézni.
Fontos tudni, hogy amennyiben olyan járművet veszünk, melynek le van járva a műszakija, akkor is kell a saját nevére egy új kötelezőt kötni, mert az okmányirodai ügyintézéshez erre szükség lesz az átíráshoz, sőt a műszaki vizsgára sem lehet elvinni, amíg nincs érvényes biztosítás, arról nem is beszélve, hogy az eredetiségvizsgálatkor is be kell mutatni az érvényes kötvényt. Amíg nincs meg a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, a jármű nem kerülhet az új tulajdonos nevére.
Amennyiben a lejárt műszaki vizsgás gépjármű nincs használatban, akkor ugye nem lesz belőle olyan probléma, hogy az úton igazoltatáskor be kelljen mutatni a biztosítást, de amint már említettem, egyszer útra kell kelni a műszaki vizsga állomásra és ez nem lehetséges, csak ha be van fizetve a díj. Nagy kockázatot vállal, aki eltolja a befizetés határidejét, mert ha erre fény derül és bebizonyosodik, hogy nem rendelkezik kötelezővel, jócskán rá fog fizetni a pótdíjakkal, késedelmi kamatokkal együtt, még ha „csak” a műszaki vizsgára is indult el az autóval. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy egy ilyen esetben, nem kizárólag a kötelező biztosítás díjával kerülünk elmaradásba, erre rakódik a fedezetlenségi díj, ami szintén nem kis tétel, hanem a baleseti adó szintén elmaradt befizetése még adóhátralékot is eredményez.
Hogyha a kötelező biztosítás lejárt műszaki vizsga esetén nem kerül befizetésre, akkor – mint más esetben – a biztosító a szerződést fel fogja bontani, kényszerből újra meg kell kötnünk az adott társaságnál és az elmaradt díjakat visszamenőlegesen meg kell fizetni. Ez még tetőződhet azzal, hogy ilyenkor az okmányiroda minden külön felszólítás, értesítés nélkül kivonathatja a gépjárművet a forgalomból, ezt követően a forgalomba való visszahelyezésnek megint csak szép összegű díja van. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy lejárt műszaki vizsgával okozott baleset során, ha nincs befizetve a kötelező, akkor az általunk okozott kárra nincs biztosítási fedezetünk, így azt már nem is számoljuk ki, mibe kerülhet egy ilyen esemény, hisz ha mi okozunk másnak kárt, akkor fizethetjük zsebből azt és rossz esetben még a saját autónkat ért kár kijavítását is.
Minden esetben megéri a kötelező biztosítás folytonos fizetése – persze, ha nincs szándékunkban hosszabb ideig leállítani és a forgalomból ideiglenesen kivonatni a járművet -, mert levehetik a rendszámunkat nem csak akkor, ha lejárt a műszaki vizsga, ha veszélyeztetjük járművünkkel a közlekedést, de akkor is, ha nincs élő kötelező biztosításunk. A kötelező biztosítás megfizetése lejárt műszaki esetén tehát nem választható lehetőség, hanem ugyan olyan kötelezettség, mint amikor normál módon használjuk a járművet.
Akár normál használatban van gépkocsija, akár lejárt a műszaki vizsga és arra készül, hogy újra vizsgára viszi autóját, rajtunk keresztül 3 perc alatt köthet kötelezőt online módon. Így nem csak az alapvető probléma oldódik meg, de az internetes kötéssel még sokat meg is takaríthat, ráadásul arra is van mód, hogy előzetes kötvényt kapjon, ha erre azonnal szüksége lenne, ez elég bizonyító irat a kötelező biztosítás meglétére, ha például műszaki vizsgára indul.
Hozzászólások (82)
A héten belém jött egy autó és az én kocsimon már nem volt érvényes műszaki. Ebben az esetben is köteles a szabályszegő autós biztósítója meg téríteni a káromat?
Köszönöm a választ.
Szeretnék segítséget kérni, lejárt a műszaki a kocsimon, a kötelező biztosításom hamarosan lejárna, meg tudom hosszabbítani így is a biztosításomat? Az autó a műszaki lejárta óta a szervízben van. Kellhet erről valamiféle igazolás, hogy nem használom műszaki nélkül, szervízben van, hogy megkapja a műszakit?
Előre is köszönöm a válaszukat!
Lejárt műszaki régi autónál, a biztosítás még 2023-ig fizetve van. Közparkolóban áll az autó, a tulaj 1 hónapja elhunyt. A kocsi elvitethető a közterület felügyelettel?
Gondolom, az örökösöket megtalálják a hagyatéki végzésig?.
Köszönöm a válaszukat!
Jött is a hivatalból egy levél ,h kivonják,mert nnoncs biztosításom! Le kell adni a rendszamot. Kérdem.én nincs erre jogszabály,hogy műszaki nélküli autóra ne kelljen KGJFB fizetni? Kicsit olyan nonszensz a dolog! Az autó hibásan áll ,nem.hasznalható, mégis fizessek?. Mi a teendőm?.Most súlyos birságokkal fenyegetnek...
4 éve van egy öreg lakókocsim, minden papírja rendezett, kereskedőtől vettem. Eddig 2018-ban és 2020-ban vizsgáztattam le, a következő vizsga 2022-ben lesz.
Egy célja van a lakókocsi fenntartásának: van egy nyaralótelkünk, ahol nem lehet épitkezni, és még a rendszám nélküli lakókocsikért is büntetnek. Ezért tavasszal levisszük a lakót, ősszel meg hazahozzuk, ez a "nyaralónk", sok időt töltünk ott. Sehova máshova nem megyünk vele, évente ez az oda- és visszaútja van.
Szeretnék viszont spórolni a súlyadó, kötelező és a műszaki költségein - és a benzinpénzen. A végleges kivonatás nem opció, mert akkor le kell adni a rendszámot, ami nem jó, mert akkor büntetnek. Az a terv, hogy otthagynám a lakót a telken, és csak azt fizetem, amit muszáj, de a rendszámnak meg kell maradnia.
Kérdésem, hogy mi a leghatékonyabb megoldás? Ha nem viszem műszakiztatni, ha kivonatom ideiglenesen (azt max. kétszer lehet?) ? Kérem, adjanak tanácsot!
Köszönöm a munkájukat, üdvözlettel: Ágnes
Tisztelt Biztosítóhely Portál!
Ideiglenesen Norvégiában dolgozom. Tavaly érkeztem ki Norvégiába a magyar rendszámú autómmal, de sajnos a magyar műszaki vizsga most novemberben lejár.
2022 januárjában tervezem, hogy hazamegyek az autóval (előtte nem). Az autómnak magyar papírjai vannak, és Magyarországon vették nyilvántartásba illetve hozták forgalomba. Sajnos a vészhelyzeti hosszabbítás csak Magyarország területén érvényes.
Kaptam engedélyt a norvég rendőrségtől, hogy megcsináltassam műszaki vizsgát Norvégiában, amiről fogok kapni egy papírt. (norvégul EU-kontroll)
Tehát így, egy norvég rendőrségi igazoltatásnál rendben vagyok.
Viszont az a kérdésem, hogy ebben az esetben a kötelező biztosításom és az utasbiztosításom egy esetleges baleset bekövetkezésekor a "pót"műszaki miatt a biztosító fizeti-e a költségeket vagy nem?
Köszönöm
Érdeklődnék, hogy ha vétlen félnek lejárt 3 napja a gépjármű műszaki érvényessége, akkor a károkozó kötelező biztosítója ennek ellenére megtéríti e a kárt, ami a vétlen fél járművében keletkezett?
Köszönöm
Olyan problémás kérdéssel fordulok önökhöz és kérek tanácsot, hogy a mezőgazdasági pótkocsinál a biztosító az évfordulóra kategóriát váltott és így a biztosítási díjat a tízszeresére növelte az évfordulós értesítésében amely levél a biztosítás lejárta előtt 15 nappal érkezett ekkor megpróbáltam újrakötni egy másik biztosítónál és előbbi kiküldte a megszüntetést az utóbbi pedig az igazolást és a készpénzes csekket. A pótkocsi több mint egy éve használaton kívül van szerkezeti elem felújítás végett és mielőtt lejár a műszaki vizsga nem lesz kész. Mikor nem érkezett az új kötelezőről a csekk és utána néztem kiderült ideiglenesen kivonták forgalomból hivatalból mivel a megszüntetett biztosítást befogadták de az újonnan kötötet nem. A kérdésem az lenne hogy tudok-e kötni új biztosítást a műszaki vizsga előtt vagy van valami kitétel.
Abban kérném a szakmai segítségét, az esetemben fizet e a biztosító és melyik fél biztosítója?
Eset röviden:
Szabályosan közlekedtem 2 sávos úton a baloldali sávban, kereszteződés zöld lámpáján áthaladva, a jobboldali sávban a sort megelőző szürke jármű, buszmegállóban álló busz miatt, bevágott elém, vészfékezésre kényszerített, koccantunk is, és a vészfékezéstől egy mögöttem haladó piros jármű, belém csapódott. Én járművem és a piros is totálkáros. Engem mentő szállított el. A szabálytalanul sávot váltó szürke autónak 7 hónapja 2020.09.24 lejárt a műszaki vizsgája, ezért elhajtott segítségnyújtás nélkül. Ebben az esetben kinek a biztosítója fizet? A rendőr azt mondja nekem egyik se, mert koccantam az előttem haladó szürkével és szabálysértő vagyok, nem tartottam a követési távolságot. Rendőr szerint nem lényeges a lejárt műszaki, nem változtat a tényeken, jobban járok ha nem említem a koccanást vele, mert nem fizet egyik biztosító sem. Igaz amit a rendőr mond?
Előre is köszönöm a választ.
Lettie
Szeretnék megvásárolni egy olyan autót melynek legalább 5 éve lejárt a forgalmija és azóta kötelező biztosítást sem fizetett a tulajdonos.
Forgalomból nincs kivonva. Érhet e bármilyen többletköltség ha én forgalomba szeretném helyezni.
Válaszát előre is köszönöm.
Lejárt műszakis, ideiglenesen többször kivont autómnak, átadnám az üzembetartását a Fiamnak. Ő már megjavíttatta az autót, és mehetne műszaki vizsgára. Köthet e rá biztosítást ő?
2018. decemberében vásároltam egy autót, de 2019. novembere óta ki van vonva a forgalomból és közbe a műszaki is lejárt, a biztosítást szüneteltettem. Olyan kérdésem lenne, hogy szeretném újra használni az autót ezért szeretném elvinni műszaki vizsgára, de ahhoz kell biztosítás. Ilyenkor mi a teendő? Köszönöm a segítséget!
2019-ben lejárt műszakival de befizetett kgfb dijjal műszaki vizsgára vittünk egy felkészítet motorkerékpárt saját lábon. Az út közben történt egy könnyebb baleset a mi figyelmetlenségünk miatt . Egy másik járművel ütköztünk. Az intézkedő rendőr a helyszínen bevonta a forgalminkat. Erre a biztosító utólagosan a baleset napjával kezdődő dátummal szüneteltette a szerződést. Most úgy tünik ,hogy e miatt nem volt a baleset ideje alatt szerződés és a kárt mint vétkes fél nekünk kell álni. Mi a tanácsa ebben az ügyben.
Szeretném segítségét kérni abban az esetben, hogy lenne egy személygépjármű amit meg szeretnék vásárolni. 2018. 08. 03.-án járt le az autó műszakija azóta áll az autó. Ügyfélkapun keresztül lekérdeztem az autót és 2018. 10. 08.-ai dátummal “hivatalból ideiglenesen kivonva” státuszban van az autó.
A tulaj elmondása szerint mióta áll az autó, nem fizetett rá semmit (biztosítás, súlyadó stb.)
Az első kérdésem az lenne, hogy ha a tulaj nem kérelmezi az ideiglenes kivonatást, akkor ennyi idő után nem vonják-e ki hivatalosan végleg az autót a forgalomból?
Illetve a tulaj által elmulasztott fizetési kötelezettségekből keletkezhet-e hátralék amit nekem kellene utólag megfizetnem?
Köszönöm válaszát!
Adott egy személygépjármű saját néven van az autó,3 éve nincs rajta műszaki vizsga ,sem biztosítás automatikusan törölték, A súlyadót ezidáig fizettem rá, továbbiakban nem szeretném. Mi erre a megoldás. A gépjármű egy veterán autó ami restaurálás alatt van,egy ipartelepen belül.
Köszönöm válaszát !
A történet 2012.-re nyúlik vissza. Első járműként vásároltam egy motorkerékpárt. Mivel jártasságom nem volt a témában és utána sem néztem ezért üzembetartótól vettem.
Nem voltam tisztában az átírásra adott 30napos határidővel sem, ezért csak később derült ki, hogy a vásárlás nem volt jogszerű.
Nem átverésről van szó, az igazi tulajdonos az üzembetartó volt, papíron mégse adhatta el a motort ha jól gondolom.
2013 júliusában lejárt a műszaki ezzel egyidőben, a kötelezőt sem fizettem tovább (logikusnak tűnt) és a motor egy raktárba lett elhelyezve.
Azóta a műszaki állapot is leromlott. A fedezetlenségi díj egy előzetes KGFB kitöltése után 122.000ft lenne, ez mellé a törzskönyv beszerzése és az eredetiség vizsgálat újabb huszonezer ft. Természetesen az én felelőtlenségem vezetett idáig.
A kérdésem az lenne, hogy van- e mód a KGFB elkerülni, mert a forgalomból nincs kivonva ugyan, de ténylegesen már csak alkatrésznek adnám tovább, túl költséges lenne a felújítás.
Az üzembetartó azóta külföldre költözött, a tulajdonos, (gondolom mivel felszólítást nem kapott elmaradt díjfizetésről) abban a hiszemben van, hogy ez az "ügy" már le van zárva.
Sajnos csak mostanában kaptam észbe, hogy ideje lenne lezárni az ügyet és egy elérhetőséget tudtam szerezni a tulajdonoshoz, de már kész infókkal keresném meg, így is lesz meglepetés...
Válaszát köszönöm, tisztelettel Mihály
Adott egy több éve ideiglenesen forgalomból kivont rendszámos motorkerékpár, melyről a műszaki vizsga is lejárt.
Szeretném megvásárolni üzembentartóként, de számos helyen azt olvastam, hogy az okmányiroda érvényes műszaki híjján nem fog új forgalmit nekem kiállítani. A motor közel sincs műszakira kész állapotban, hogy levizsgáztathassam, bő fél éves restaurálási munka lenne rajta.
Az eladót ismerem, viszont csak annyit tud a motorról hogy ideiglenesen ki van vonva x éve, de azóta senki semmit nem fizetett utána.
Nem szeretnék belebotlani ilyen fedezetlenségi stb díjas bürokráciai csapdába.
Mit javasol, hogyan tudnám így megvásárolni és hivatalosan üzembentartóként bejegyeztetni magam?
Köszönettel:
Egy veteránmotor FAN.
A Kötelező gépjármű biztosítást megszüntetheti a biztosító azért mert az autó műszaki vizsgája több hónapja lejárt? (Felújítás alatt áll,és hamarosan elkészül, nem szeretném kivonatni ideiglenesen sem)
A Biztosítást rendezve van/érvényes még jövő év közepéig.
Köszönöm előre is válaszát!
Vásároltam egy autót, aminek mai nappal lejárt a műszakija, de az átíratást is csak a napokban tudom megtenni. Erdetvizsgája már megvolt. Viszont nem szeretném forgalomba helyeztetni, amíg a felújítás tart, mivel anélkül érvényes műszakija sem lehetne. Kérdésem, hogy ilyenkor is kell biztosítást kötni az átíratáshoz? Lehet igényelni a kormányablaknál ebben az esetben a forgalomból való ideiglenes kivonást?
Érdeklődni szeretnék, hogy az autómon lejárt pár napja a műszaki vizsga, viszont ezt nem vettem észre így továbbra is használatba volt a jármű és belém jöttek hátulról. Az autón érvényes kgfb van! Kérdésem az lenne, hogy a kárt okozó biztosítója megtagadhatja a kifizetést? Köszönöm!
Én 2016 decemberében vettem egy autót friss műszakival,ez az ügy szempontjából mondjuk szerintem lényegtelen. Hobbi autónak vettem, sosem terveztem vele közúton közlekedni. Tréleren is hoztam haza. Többször vettem már így autót sosem volt ilyen probléma. Adás-vételi megköttetett mert az ugye az eladónak kell,hogy hova tűnt az autója. Nekem nem, mert úgysem akarom átíratni, kötelezőt kötni rá vagy műszakiztatni. Se időm, se kedvem berohangálni meg levelezgetni, hogy kivonassam. Meg felesleges is mivel át nem írás, meg biztosítás hiánya miatt ezt általában 2 hónapon belül meg is teszik automatán, ahogy az eddigieknél is amiket már így vettem. Erről is megkaptam a levelet,hogy kivonták. Remek, téma letudva. Most 2018 decemberében lejárt a műszakija ennek az autónak, ami engem pont nem izgat. Hobbi autó, forgalomtól elzárt területen. De gondolom ez által került az autó újra szem elé kaptam egy levelet. 2016 decembere óta nincs átíratva, se kötelező, ejnye bejnye,stb. Fedezetlenségi díjnak követelnek rajtam 724ezer Ft-ot. Na most ez aztán micsoda? Az autót fele ennyiért sem vettem egyrészt. Másrészt milyen alapon számolnak 2 év teljes fedezetlenségi díjjal ha az autót 2 hónap után kivonták a forgalomból? Váltottam már velük egy pár szót. Az összegre nem kaptam választ, csak azt hajtogatják, hogy vagy írassam át az autót vagy hozzak bontási papírt róla,hogy hivatalosan el lett bontva. de nem értik meg,hogy nem lett elbontva,mai napig használom. Forgalmon kívül (OFF-ROAD) a saját magán területemen belül, ahova se műszaki se biztosítás nem kell. Hozzáteszem van még 3 ilyen autóm amiket ugyan így vettem és azokkal sosem zaklattak. 2 hónap után kivonták őket mert nem írattam át,ennyi. Ez valami túlbuzgó aktatologató lehet vagy változott valami? Köszönöm!
Örököltem egy autót, amit a nevemre irattam és biztosítást kötöttem rá 2013 -ban. (december 31. évfordulós)
Az évi biztosításokat 2018.december 31-ig ki lett fizetve, és a "súlyadó" is!
Az autó anyagi problémák miatt 2017 júliusa óta egy javító szervíz udvarában áll, (NEM közterületen), közúti forgalomban azóta sem vett részt, ezáltal a baleseti kockázat 0 !!!
A 2019-es évi díjat nem szeretném befizetni, mivel az autót továbbra sem kívánom üzembe helyezni, de kivonatni a forgalomból semmiképpen sem.
Ha már nem vesz részt a közúti forgalomban, ez esetben miért fizessek egyáltalán biztosítási díjat?
Milyen eljárási procedúra van ilyenkor?
Ugyanis jogtalannak tartom a biztosító követelését, hogy egy olyan autó után fizessek, amit nem is használok)
A nem használt autó után miért fizessek egyáltalán biztosítási díjat?
Legszívesebben az előző évi biztosítási díjat is vissza követelném vissza , ha már nem mentem vele 1 métert sem!
Javítói számlákkal tudom igazolni az autó ottlétét, hogy azóta is ott parkol, a telephelyet nem hagyta el!!!
Ez esetben milyen eljárási procedúra van illetve mit lehet tenni ez ügy érdekében!
Maradok tisztelettel: K. Szabolcs
Vagy ha nem fizetem azért,hogy megszünjön akkor jogosan követeleheti utólag is a biztosító a be nem fizetett összeget az évforduló végéig?
Köszönöm
Ez is érdekelhet
Kisvállalkozói biztosítás
Egy vállalkozás biztosítása manapság legalább akkora jelentőséggel bír, mint egy lakásbiztosítás, vagy egyéni vagyonbiztosítás A kisvállalkozások számára igen sokféle lehetőséget kínálnak a társaságok, hogy nehezen megszerzett javaikat, vagyontárgyaikat fedezet alá vonhassák A kisvállalkozói biztosítás kockázatviselése kiterjed az olyan váratlan eseményekre, mint például a kényszer üzemeltetési szünet, de természetesen az elemi károk esetére is védelmet biztosít Az ilyen...
Kötelező Építőipari Felelősségbiztosítás – kivitelezői, tervezői
Kötelező Építőipari Felelősségbiztosítás2025január 15-től minden építőipari vállalkozás számára kötelezővé válik az építőipari felelősségbiztosítás Ez a biztosítási forma biztosítja a vállalkozások által előidézett károk fedezetét, legyen szó szakmai hibákról, gondatlanságról vagy múltbeli mulasztások következményeiről A biztosítás nem csupán jogszabályi követelmény, hanem egy olyan védőháló, amely megóvja a vállalkozásokat az esetleges pénzügyi terhektől Jogszabályi...
Kötelező biztosítás drágulás, díjemelkedés – Miért???
Több mint 10 százalékos áremelkedés a kötelező biztosításoknál Az elmúlt év során a személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (KGFB) díja átlagosan 11 százalékkal nőtt, elérve az 56 ezer forintot A fővárosi autósok esetében az átlagos díj még magasabb, csaknem 80 ezer forint Az áremelkedés nagyobb mértékű volt, mint amit a kárrendezési költségek növekedése indokolt volna Kötelező biztosítás kalkulátor - ide kattintson! – 12 biztosító társaság egy helyen...