A kötelező felelősség biztosító piacnak most már a megváltozott piaci helyzethez kell alkalmazkodnia. Ez azért kell, mert nyereséget kell hozniuk a továbbiakban is, sőt azt mindenképp emelniük kell, mert csak úgy tudnak talpon maradni, ha lecsökkentik kiadásaikat és nagy léptékben fejlesztik termékeiket.
De a városokban megváltozott szokások is rengeteget nyomnak a latba és szinte taszítják a változás felé a piacot, ugyanakkor az árakat alacsonyan tartják. A kötelező biztosító cégeknek a kiadásaikat kell levinni, ennek kell lennie a legelső szempontnak.
A szolgáltatási csomagok fejlesztésekor, átalakításakor szerepelnie kell a kárrendezésnek is ebben a mozzanatban. Ezen felül a biztosítási rizikóknál is módosításokat kell eszközölni, mégpedig abba az irányba, hogy csökkenjenek. A cégeknek fel kell használniuk a meglévő vagy a jövőben megszerezendő ügyfél adatokat, hogy olyan személyre szabott ajánlatokat tudjanak tenni melyek vonzóak a már meglévő és a jövőbeli ügyfelek számára egyaránt.
Ennek a célnak az érdekében a biztosító társaságoknak használniuk kell a modern és a régi technikát egyaránt, hogy még több ügyfelet tudjanak bevonzani. Ezt a kört ki kell terjeszteni a TV, telefon, tabletek, okos telefonok, internet világára, ezeket a kommunikációs lehetőségeket nem szabad kihagyni, mert olyan előnnyel lehet indulni, ha ezeket használják, ami csak a javukra válhat.
Az áraknak is fejlődőképesnek kell lenniük és nagyon sokoldalúaknak. Ezekkel az újításokkal vagy ötletekkel meg tudják tartani a meglévő ügyfeleket és újakat tudnak szerezni. De a legfontosabb, amit szem előtt kell tartani, hogy a kötelező biztosítók csak úgy tudnak talpon maradni, ha lecsökkentik kiadásaikat és nagy léptékben fejlesztik termékeiket.