A Netrisk.hu év végén meghirdetett közönségszavazásán a nagy biztosítók közül a tavaly is győztes Aegon, a kis- és közepes biztosítók kategóriában a Signal Iduna nyerte el “Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2016” díjat.
A beérkező mintegy 40 ezer szavazat a nagy biztosítók közül a K&H és az Allianz, a kis- és középkategóriás biztosítók közül az Union és a Genertel jutott még dobogós helyre. A szavazás az általános értékelésen kívül kitért az ügyintézésre, az ügyfelek tájékoztatására, a biztosítók ügyfélmegtartó képességére és a kárrendezésre is. A biztosítással rendelkező ügyfelek ezeken kívül biztosítójuk termékkínálatát és ügyfélkezelésének fejlődését is véleményezhették.
Míg a nagy biztosítók kategóriába a díjbevétel alapján legalább 5 %-os piaci részesedéssel rendelkező társaságok kerültek be, a kis- és közepes biztosítók közé értelemszerűen az ez alattiak. Minden válaszadó 1-5 közötti osztályzattal értékelhette biztosítóját. A több biztosítóval szerződők természetesen több társaságról is mondhattak véleményt. A biztosítók teljesítményének fogyasztói megítélése kimutathatóan javult, hiszen a tavalyi 3,21-es mutatószám idén 3, 30-as értékre emelkedett. Ezen belül a nagy biztosítók átlaga 3, 38, a kisebbeké 3, 22 volt. A szavazók leginkább az egyes biztosítók termékkínálatával (3, 46), és az ügyfélszolgálatok teljesítményével voltak (3, 45) elégedettek.
A jogszabályi változtatásoknak köszönhetően (már nem kínálhatnak a biztosító társaságok kedvezőbb kgfb-díjat az új ügyfeleiknek, mint a hasonló feltételekkel rendelkező már meglévő szerződőnek ) 3,08-ról 3, 25-re javult a hűséges ügyfelek pozitív megkülönböztetésének mutatója. Ennek ellenére ezen a területen bőven van még mit fejlődnie a társaságoknak.