Több biztosítási szervezet és több szakértő is egyhangúlag azon a véleményen van, hogy hamarosan pozitív változások történhetnek a biztosítási piacon az Ügyfél hűség díjazásával kapcsolatosan, sőt már jelenleg is vannak erre utaló jelek, de még van hová fejlődni e téren is.
Miről is beszélünk? Példának okáért nézzük meg a leggyakoribb biztosítási módozatot, azaz a kötelező biztosítást. Ma Magyarországon mintegy 3,8 millió gépjármű van forgalomban. Éves szinten körülbelül 1,2 millió szerződő vált biztosítót a biztosítási évforduló kínálta lehetőséggel élve. Ha meg lennének elégedve a biztosítójukkal vagy a díjakkal az Ügyfelek akkor nem váltanának biztosítót, legalábbis ez a szám komolyan leredukálódna. Jelenleg ugyanis az a helyzet, hogy legalább 3 millió szerződőnek igenis megérné, ha évről évre biztosítót váltana.
Lényegében szinte 10 kalkulálásból 9 alkalommal olcsóbb díjakkal találkozhatnak a böngészők, mint amennyit jelenleg is fizetnek, de ha a meglévő társaságok jobban odafigyelnének a meglévő Ügyfelekre és olyan díjat ajánlanának nekik, amire nem lehet nemet mondani, akkor a szerződőnek eszébe sem jutna a biztosító váltás lehetősége.
Érdekes tény az is, ha felmondjuk jelenlegi biztosításunkat és ugyanoda visszakötjük a kgfb szerződésünket, akkor is lényeges megtakarításokat érhetünk el, és ez az az üzletpolitika, amin érdemes lenne csiszolni kicsit.