Nagyon sok, közel milliárdos bukásra lehet számítani a költségvetésnél attól, hogy az országba behozott használt autók adásvételi szerződésénél nagyon sok hamisítás történik. Ezt a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete tette közzé. Nagyon divatossá vált sajnos az, hogy az autót árusítók nem cégként hozzák be az országba a gépjárművet, hanem magánszemélyként behozzák az országba, kirakják egy telephelyre, és amikor eladják, akkor hamisítanak hozzá egy adásvételi szerződést. Ez rendszerint a külföldi eladó és a magyar vevő közti megállapodást hamisítja meg.
Ezt azért csinálják, hogy ne kelljen a környezetvédelmi termékdíjat megfizetniük, valamint az áfát és a nyereségadót, valamint az iparűzési adót. Ez körülbelül 100-300 ezer forint autónkénti kiesést jelent. Ezen események miatt nem csak az állam, de a vásárló is pórul jár, hiszen az egy éves kötelező szavatosságnak is annyi.
A különbözeti áfa szabályozása az egyik oka annak, hogy létrejött a fekete-szürke kereskedelem. Ha egy kereskedő közel egymillióért vesz egy autót és azon 200 ezer forint mértékű javítást csináltat meg, majd eladja másfél millióért, akkor az adóalapból nem vonhatja le a javításra elköltött mennyiséget. Nem a 300 ezres haszna után kell adóznia, hanem a vételi és eladási ár közötti differencia után. Ezért van az, hogy így trükköznek a használt autó kereskedők.