Sok esetben a veszteséget biztosítással fedezik, hála a magyar biztosítási kultúra rohamos fejlődésének. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége legújabb közleményéből kiderül, hogy az alkuszi segítség nagyon fontos, hogy a megfelelő kárösszeget fizessék ki és a kárrendezés ideje gyors legyen. Az alkuszok feladata nem merül ki annyiban, hogy pár perc alatt az ügyfelet kedvező biztosításhoz juttatják, hanem káresemény bekövetkeztekor a kárrendezés folyamatát is gördülékenyebbé teszik.
Pontos kárbejelentés: az alkusz a biztosító felé is"jelez", hogy szakember, és gyorsabbá teszi az egész folyamatot jelenlétével.
- Értelmezési problémák: szakértelmével segíti a bonyolult megfogalmazások hálójában elveszett ügyfelet
- Kártérítési limitek, önrészesedések: alkuszi segítséggel az ügyfél garantáltan a neki járó összeget kapja, amennyiben kártérítésre kerül sor.
- A káresemény körülményei: a biztosítók különböző esetekre hivatkozva ( gondatlanság, szándékosság) gyakran csökkentik a kártérítés összegét. Az alkusz ezen kategóriák értelmezésében is tud segíteni.
- Bonyolult károk rendezése: az ügyfél számára is fontos, milyen műszaki adatokat kell átadnia a biztosítónak és hogy tisztában legyen a kárrendezés folyamatával.
Az alkusz a szerződés megkötése előtt is nagy segítséget nyújt az ügyfélnek, szakértelme révén felhívja a biztosított figyelmét a kizárásokra, a kárrendezéshez szükséges dokumentumok beszerzéséhez. Nem minden ügyfél tudja, hogy a biztosító bekérheti az ellopott vagyontárgy számláját. Azzal is tisztában van, hogy a cég nevére vásárolt eszközökre nem térít a biztosító.
Magánszemélyek mégis csak akkor veszik igénybe az alkuszi segítséget, amikor az első probléma fellépett a kárrendezés során. A vállalkozók kezdettől fogva az alkusz szakértelmére bízzák magukat, hiszen az ő esetükben akár százmillió forintig is terjedhet a kártérítés összege.