biztoshely.hu logo

Kapcsolat

Telefonszám: 06-70-7030-860

Email: kapcsolat@biztoshely.hu

Biztosító általi felmondás kötelező biztosítás esetén az Ügyfélnek

Kérjük értékeljen minket...
0 of 5 - 0 votes
Thank you for rating this article.

A magyar biztosítási törvény megengedi, hogy elsősorban díjnemfizetéskor bekövetkezhessen a biztosító általi felmondás kötelező biztosítás esetén az Ügyfélnek.

Számolja ki itt a kötelező biztosítását!
12 biztosító díjából választhat ide kattintva!


Tehát amennyiben nem fizetjük be a kötelező biztosításunkat időben, akkor a biztosító a 60 napos türelmi idő lejártakor megszűnteti a szerződést. A másik eset az, ami minden kötelező biztosítási szerződésben megtalálható kitétel, hogy felmondás mindkét fél részéről történhet, tehát ez előfordulhat, hogy nem az Ügyfél bontja fel a szerződést, hanem a biztosító. Ilyen esetben hasonlóan az Ügyfél részéről történő felmondáshoz a biztosítónak is annyi a tennivalója, hogy a felmondás dátumát megelőzően 30 nappal előbb megküldje ügyfelének a felmondólevelet. Ez szükséges ahhoz, hogy a kötelező biztosításra érvényes szabályoknak megfelelően járjon el a biztosító.

Amikor bekövetkezik a biztosító általi felmondás kötelező biztosítás esetén az Ügyfélnek csak az a lehetősége marad, hogy vagy ugyan annál a biztosítónál, vagy más társasságnál egy új biztosításra szerződjön. Tisztában kell lenni azzal a ténnyel, hogy ha a régi társaságnál szeretnénk új szerződést kötni, a biztosítónak jogában áll az általa történt felmondás idejéhez képest 1 éven belül az új kötést elutasítani. Sőt még egy adu van a kezükben a törvény alapján, mégpedig az, hogy ezen ügyfeleknek kizárólag a felmondottnál magasabb díjon ad lehetőséget kötelező biztosítás kötésére.

Akkor viszont, ha a biztosító általi felmondás díjnemfizetés miatt történt, az Ügyfélnek kizárólag annál a társaságnál van lehetősége új kötésre, mely részéről a díjnemfizetés miatti felmondás történt.  Ebben az esetben a biztosító is kötve van, mert a törvény kimondja, hogy ilyenkor csakis az a biztosító fogadhatja be az Ügyfél újonnan tett ajánlatát, ahol a kötelező biztosítási szerződés díjnemfizetés okán került felmondásra a szóban forgó biztosítási évben. Ennél az esetnél azért még van egy kiskapu, melyről bővebben itt írtunk!

Nyilvánvalóan a biztosítók azt a legalapvetőbb kötelezettséget tartják szem előtt az ügyfelekkel kapcsolatban, hogy a gépjármű felelősségbiztosításra vonatkozóan nem csak a biztosítás megléte kötelező, de természetesen ezzel együtt a díj fizetése is. Így, ha egy Ügyfél az elmaradt díjat nem rendezi a lehetséges időn belül, szerződését a biztosító díjnemfizetés miatt minden további indoklás nélkül törölheti. Egy ilyen eset során a biztosítórészéről fennálló kockázatvállalás az esedékességet követő harmincadik napon megszűnik.

Szinte kivétel nélkül minden díjelmaradáskor a fizetési határidő lejáratát követően a biztosítótól két alkalommal is kap az Ügyfél fizetési emlékeztetőt, felszólítást, plusz csekket küldenek a levél mellé, valamint legtöbbször akár személyesen, vagy telefonon is megkeresi az Ügyfelet, hogy emlékeztesse a határidő túllépésre és egyeztessen a díjfizetés teljesítéséről.