biztoshely.hu logo

Kapcsolat

Telefonszám: 06-70-7030-860

Email: kapcsolat@biztoshely.hu

Elektronikus kommunikáció kedvezmény a biztosításoknál

Kérjük értékeljen minket...
0 of 5 - 0 votes
Thank you for rating this article.

ekommunikacioA biztosítási szektort sem kerüli el a számítástechnika területén bekövetkezett robbanás, amely az utóbbi 2 évtizedben egy nagyobb teret nyer minden területen, így az ügyintézésben is. A biztosítási ügyintézés területén is nagy fejlődés tanúi lehetünk az utóbbi években. Elég megemlíteni az online biztosítási-kalkulátorok megjelenését, illetve ezekkel összefüggésben az online biztosításkötés lehetőségét. Manapság egyre kevesebb papír alapú levelet írunk, mert annak helyét átvette az SMS, illetve az e-mail. Ezek gyorsabb, egyszerűbb, és ami fontos olcsóbb kommunikációs módok. Nem véletlen az a törekvése a biztosítóknak, hogy amit csak technikailag, illetve törvényileg lehetséges, azokat az adminisztratív feladatokat lebonyolíthatóvá tegyék az internetet keresztül.

A folyamat kedvező, mind a biztosítónak, mind az ügyfélnek. A biztosítónak azért, mert jelentős megtakarítást jelent az e-ügyintézés az adminisztráció számos területén, illetve a kisebb munkaerő szükséglet a munkabérek, és járulékok területén jelent kisebb kiadásokat, az ügyfeleknek pedig azért, mert kényelmesebben, és gyorsabban el tudják intézni biztosítással összefüggő ügyeiket, illetve a biztosítók a saját megtakarításaik egy részét visszaadják az ügyfeleknek, akik így komoly kedvezményekkel vehetik igénybe a biztosítási termékeket, és szolgáltatásokat. Vegyük példaként a kötelező biztosítást, ahol nem ritka a 20-25 %-os díjkedvezmény sem. Elektronikus kommunikáció kedvezmény: olvassuk az email-eket, azaz a kedvezmény mellé egy kis kötelezettség is jár.

Természetesen annak, hogy az e-ügyintézés megbízhatóan, akadálymentesen, törvényesen működjön a biztosítóknak komoly fejlesztéseket kellett végrehajtaniuk a számítástechnikai hátterükön, amely egyszerre jelenti a hardver és a szoftver oldal fejlesztését is. Az ügyfeleknek ezzel szemben abban kell erősíteniük, illetve vállalniuk, hogy rendszeresen megnézik az e-mail postaládájukat, mert a rendszer csak úgy tud működni. Ugyanis, ha nem nézik meg a e-mail-jeiket, akkor előfordulhat, hogy olyan információktól fosztják meg magukat, amelyek fontosak lettek volna egy-egy általuk használt termékre vonatkozóan, illetve, mivel az egész ügyintézés online történik, az annak nem használata miatt keletkezett károkat az ügyfélnek kell viselnie. Magyarán ez azt jelenti, hogy az elektronikus csatornán keresztül kapja meg az ügyfél a szerződést, az ajánlatot, a számlát, a díjértesítőt, a felszólító levelek, stb., azaz amennyiben ezeket nem olvassa el, akkor nem hivatkozhat arra, hogy ő nem kapott semmit, és köteles állni a különféle károkat, büntetéseket, amelyek adott esetben a nem teljesítésből adódnak. Tehát, amennyiben valaki szeretné, illetve vállalja, hogy biztosítási ügyei online, az elektronikus csatornákon keresztül bonyolódjanak, annak vállalnia kell, hogy rendszeresen figyeli a fiókját. Ezért kell online szerződés kötéskor megadni az e-mail címet. Ez természetesen nem csak biztosítóval kapcsolatos ügyintézés miatt fontos, hanem azért is, mert biztosítási alkusz is, ennek segítségével fogja tartani a kapcsolatot az ügyféllel. Természetesen, amennyiben az ügyfél nem figyeli a fiókját, azaz nem tartja be a saját kötelességét, akkor a biztosítónak joga van megszüntetni felé ezt a szolgáltatást, illetve visszavonhatja a kommunikációs díjkedvezményt is, ami nyilvánvalóan a biztosítás díjának emelkedését vonja maga után.