biztoshely.hu logo

Kapcsolat

Telefonszám: 06-70-7030-860

Email: kapcsolat@biztoshely.hu

Kinek a felelőssége a díjhátralék figyelemmel tartása kötelező esetén

Kérjük értékeljen minket...
0 of 5 - 0 votes
Thank you for rating this article.

A baleseti adó bevezetése után egyre gyakoribb a díjhátralékos szerződések száma. Egyre többen jelzik, hogy nem kaptak értesítést, hogy nem érkezett csekk, és emiatt díjhátralékba került a szerződésük. Kinek a felelőssége a díjhátralék figyelemmel tartása kötelező esetén?

Számolja ki itt a kötelező biztosítását!
12 biztosító díjából választhat ide kattintva!


A baleseti adó bevezetése után a díjjal nem fedezett időszakra vonatkozó kockázati idő valamennyire lecsökkent. Ezen felül talán adminisztratív hibák miatt, talán más miatt, de egyre többen jelzik a problémájukat, hogy szerződésük megszűnt díj nemfizetés miatt, pedig értesítést az elmaradásról nem kaptak. Nem lehet tudni a valós okot az értesítések elmaradásáról, de egy nagyon fontos tényt itt meg kell jegyezni. Bár a biztosító küldi a díjbekérőt, illetve a csekket, mégis a kötelező biztosítás szerződések kimondják, hogy a díjfizetés a szerződő felelőssége. Ez annyit jelent, hogy a szerződő kötelessége figyelemmel kísérni, hogy mely időszakra van rendezve a díj. Így amennyiben valaki nem kap időben csekket úgy azt a lehető legrövidebb időn belül jelezni kell a biztosító felé.

Ezekben az esetekben a másik nagyon fontos dolog, hogy arra az időszakra, míg a biztosítóval folytatott levelezés tart, míg igyekeznek megállapodni az elmaradás okáról, feltétlenül kössön új szerződést, mert a díjjal nem fedezet napokra a Mabisz fedezetlenségi díjat számol fel, mely többszöröse a rendes biztosítás díjának. Sok esetben olvasható, hogy egy nagyjából 4000 forintos negyedéves díj helyett a fedezetlenségi díj meghaladja akár az ötvenezer forintot is.

Tehát amennyiben feltesszük a kérdést, hogy kinek a felelőssége a díjhátralék figyelemmel kísérése a kötelező biztosítás szerződéseknél, úgy a válasz egyértelmű. Az üzembentartó kötelessége a szerződés alapján, hogy a díjfizetést figyelemmel kísérje. Amennyiben nem kap csekket, vagy díjbekérőt időben, azt a biztosítója felé azonnal jelezze. A legjobb megoldás amennyiben lehetőség van rá, ha ügyfélszolgálatra befárad, és ott egyben elintéz mindent.