Környezetvédelmi biztosítás és online árajánlat kérés
A környezetvédelmi biztosítás nem a legismertebb biztosítások egyike. Manapság- nem ok nélkül- egyre inkább előtérbe kerül a környezetvédelem. Nyilvánvaló, hogy ehhez nem kell magyarázatot fűzni, hiszen hallhatunk eleget erről a televízióban, illetve egyéb médiákban is. Természetesen önmagunk is tapasztalhatjuk ennek égető szükségességét, és nem kell feltétlenül bekapcsolni hozzá a televíziót. A környezetvédelem tipikusan egy olyan közösségi cselekedet, amelyet mindenki gyakorolhat, azaz mindenki tehet érte valamit. Nem elég arra várni, hogy majd az állam, vagy a cégek, esetleg a környezetvédelmi aktivisták majd megcselekszik helyettünk. Ez egy globális feladat, amely az egész emberiség életét, illetve élőhelyének minőségét befolyásolhatja. Az állami szerepvállalás egyik szegmense a törvényalkotás, amely segítségével a gazdasági szervezeteket is kötelezheti a tudatosabb környezetvédelemre, akár úgy is, hogy egyes esetekben biztosítás megkötésére kötelezi őket. Ilyen rendelet például a 2012. évi hulladékokról szóló CLXXXV. törvény, amelyben, egyes gazdasági szervezeteket környezetvédelmi biztosítás megkötésére kötelezi. Mit is lehet tudni róla?
Az állam azokat a gazdasági szervezeteket, amelyek egy meghatározott mennyiséget elérő hulladékot hoznak létre, illetve képződik a telephelyükön, környezetvédelmi biztosítás megkötésére kötelezi. Ennek szükségességének bizonyítására elég, ha a közelmúltban történt vörös iszap katasztrófára gondolunk. A MAL-nak óriási összegeket kellett kifizetni a környezet helyreállítása érdekében. A hulladék mennyiségét rendelet állapítja meg, mégpedig a 440/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet. Eszerint azoknak a gazdasági szervezeteknek kell környezetvédelmi biztosítást kötni, illetve azok kötelezhetők adatszolgáltatás teljesítésére, amelyeknek a telephelyén tárolt hulladék meghaladja, veszélyes hulladék esetén a 100 kg-ot, nem veszélyes hulladék esetén a 2000 kg-ot, és végül nem veszélyes bontási-építési hulladék esetén az 5000 kg-ot.
Az előzőeken kívül kötelező környezetvédelmi biztosítást kötniük azoknak a gazdasági szervezeteknek is, akik mástól hulladékot vesznek át, tárolás, kezelés, szállítás céljából, illetve az 1013/2006/EK rendeletben meghatározott célból Magyarország területére hulladékot hoznak be, visznek ki vagy szállítanak át. Nyilvánvalóan a környezetvédelmi biztosítási kötelezettség, egy szükséges előírás, de ugyanakkor a másik oldalt tekintve azt is látni kell, hogy annak költsége tovább nehezíti azoknak a vállalkozásoknak a költségeit, terheit, amelyek hulladékgazdálkodással foglalkoznak. Fontos tehát, hogy egy törvény, vagy rendelet megalkotásakor az általa érintett szervezetek érdekeit, és lehetőségeit is fegyelembe vegyék.

Környezetvédelmi biztosítás online árajánlat kérés
Munkatársunk egy munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot.
Hozzászólások (4)
A cikkben hivatkozott 440/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet pl. 2015. január 1. óta hatálytalan, de azt megelőzően sem tartalmazott konkrétan a környezetvédelmi biztosításra vonatkozó szabályokat.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 110. § (7) bek. 4. pontja, valamint a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 71. §-a alapján kormányrendelet határozza meg azon gazdálkodó szervezetek körét, melyek környezetvédelmi biztosítás kötésére kötelezettek.
Az így megjelölt gazdálkodó szervezetek köre igen szűk, így a 445/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet 13. § (5) bek. d) pontja, valamint a 197/2014. (VIII. 1.) Korm. rendelet 14. § (1) bek. b) és f) pontjai határoznak meg ilyen eseteket (ez a szűk kör konkrétan az elem-, akkumulátor-, elektromos- és elektronikai hulladékokkal kapcsolatos, de ezek esetében is lehetőség van más módon eleget tenni a biztosítékadási kötelezettségnek). Még a cikkben hivatkozott, országhatárt átlépő hulladékszállítás esetére sincs egyértelmű biztosításkötési kötelezettség, hiszen a 180/2007. (VII. 3.) Korm. rendelet is csak "biztosíték"-ot ír elő, aminek - ugyan a rendeletben így nincs leírva, tehát nevesítve sincs, de - csak egyik formája a környezetvédelmi biztosítás; e biztosítékképzési kötelezettségének akár más módon is eleget tehet az érintett szervezet.
Ajánlom figyelmükbe ezt a jogalkotási kezdeményezést, az ebben leírtakhoz képest azóta sem történt változás.
Jelen hozzászólás írója környezetvédelmi szakértő, jogász.
Köszönöm előre is a válaszukat.
Ez is érdekelhet
Temetési Biztosítás – Kegyeleti költség biztosítás kötés
Haláleset alkalmával nem csupán érzelmileg élünk meg nehéz napokat, hanem sajnos ez anyagi kötelezettségekkel is jár, ami nem meglepő módon több százezer forintos nem várt kiadást jelent Aki előrelátó és előre gondoskodó azon felelős emberek apránként előre megtervezve tudnak megoldással szolgálni e nem kívánatos helyzetre Árajánlat kérés temetési biztosításra itt!...