A kötelező biztosítás mindenki számára kötelező, aki a közúti közlekedésben részt kíván venni. A rendszer azonban rengeteg szabályozás alapján működik, melyet érdemes minden üzembentartónak figyelemmel kísérni. A szabályozások közé tartozik a kármentességet megfigyelő bonusz-malusz rendszer, mely még mindig sok bizonytalanságot tud okozni. Második autóra hogyan történik a bonus-malus besorolás kgfb esetén?
Számolja ki itt a kötelező biztosítását! - 11 biztosító díjából választhat.
A bonusz-malusz rendszer lényege, hogy a biztosító egy időszakot megfigyelve a kármentes vezetőket díjkedvezménnyel jutalmazzon, míg azoknak a biztosítási díját pótdíjazza akik ezen időszakban kárt okoztak. Minden évben a következő időszakra vonatkozó díjak kialakításánál jelentős szerepet játszik a bonusz-malusz besorolás is.
A bonusz-malusz rendszer sajátossága, hogy személyhez kötött. Minden a rendszerrel járó előny és hátrány az üzembentartóra vonatkozik függetlenül attól, hogy az üzembentartó gépjárművét ki vezette. A legfontosabb a rengeteg szabályozás körül, hogy az érvényben lévő szerződésének besorolási fokozatát nem lehet átvinni az üzemben tartó másik gépjárművére, azaz nem megvalósítható a párhuzamos üzemeltetés. A kedvezőbb bonusz besorolás átvitelére csak az előző szerződés érdekmúlás miatt történő megszűnése esetén van lehetőség. Érdekmúlás lehet a gépjármű eladása, forgalomból való végleges kivonása, valamint rendőrségi határozat alapján igazolható gépjármű eltulajdonítása.
Nagyon fontos megjegyezni, hogy 2011. július 1-től megszűnt a papír alapú igazolások kiadásának kötelezettsége. Ezt követően átláthatóbb módon egy elektronikus nyilvántartási rendszer kezeli az adatokat.