Nem az első eset, hogy a kormány egyszerűsíti az adminisztrációt valamilyen területen. Egyértelmű a tudatos törekvés a bürokrácia csökkentésére. Legutoljára a Nemzeti fejlesztési Minisztérium vezetett be egyszerűsítést több területen is, és egyik ezek közül a gépjárművek forgalomba helyezését érinti.
Mivel Magyarországon több mint 3 millió gépjármű van forgalomban, ezért a társadalom széles rétege érintett a dologban. Jelenleg a gépjármű átírás menete röviden a következő. Szükséges egy pontosan kitöltött adásvételi szerződés, mellyel meg lehet kötni a kötelező felelősség biztosítást. Amikor ez is meg van, el kell végeztetni egy eredetvizsgálatot. Az ott kapott igazolással, illetve a többi szükséges okmánnyal már el lehet menni az okmányirodába, ahol az átírást elvégzik. Fontos, hogy az okmányirodába csak előzetes időpont egyeztetés után szabad bemenni. Jellemzően ezek után 2 héten belül kipostázzák a törzskönyvet.
Természetesen, mint minden ügyintézésnek, ennek is vannak költségei. Új gépkocsi forgalomba helyezésénél a felmerülő költségek a következők. Forgalmi engedély ára 6 ezer Ft, rendszámtábla 6 ezer Ft, érvényesítő címke 585 Ft, törzskönyv 6 ezer Ft, illetve az illeték. Az illeték nagysága függ a gépjármű teljesítményétől. Használt gépjárműveknél a törzskönyv 6 ezer Ft, a forgalmi engedély 6 ezer Ft, érvényesítő címke 585 Ft, egy pár rendszámtábla 8.500 Ft, és végül az átírási illeték, amelynek a nagysága függ a gépjármű korától, és a teljesítményétől.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint az ügyintézés nem csak egyszerűbb lesz a jövőben, hanem gyorsabb is. Az információk szerint 18 közlekedéssel kapcsolatos eljárást egyszerűsítettek. A fontosabb azonban mégis az a hír, hogy az egész folyamatot elektronizálni fogják, ami tényleg nagyon leegyszerűsíti, ugyanakkor sokkal gyorsabbá és nem utolsó sorban kényelmesebbé tesz az egész ügyintézést. Annyi a teendője az ügyfélnek, hogy regisztrálnia kell az ügyfélkapun. Természetesen bizonyos adminisztratív ügyeket nem lehet elektronikusan intézni, ezért hogy ezek ügyintézése is felgyorsuljon, képzéseket tartanak az ügyintézőknek, illetve magát a tananyagot is aktualizálják, illetve gyakorlatiasabbá teszik. Várhatóan októberben fejeződnek be azok az informatikai fejlesztések, melyek révén el lehet indítani az elektronikus ügyintézést.
Az egyszerűsítések közül meg kell említeni, hogy megszűnik a forgalmi engedély bevonása, nem állítanak ki többé ideiglenes vezetői engedélyt, illetve azok pótlására, cseréjére sem lesz szükség. A kötelező biztosítás befizetését igazoló szelvényt a gépjárművezetőknek nem kell a gépjárműben, illetve az gépjármű okmányainál tartani, illetve egyszerűsödik azoknak a gépjárműveknek a honosítása, amelyeket a tulajdonosuk külföldön vásárolt. Természetesen a részletek pontos megismeréséhez gondosan át kell tanulmányozni az ezekkel kapcsolatos rendelkezések hivatalos szövegét.