A MABISZ története 1990 őszén kezdődött, amikor 8 biztosító társaság megalapította. A szövetség életre hívására az biztosító társaságok érdekvédelmének megszervezése miatt volt szükség. Nem sokkal előtte nyílt meg hazánkban a biztosítási piac, azaz szűnt meg az állami monopólium. Későbbiekbe a MABISZ szerepe már nem csak a biztosítók érdekeinek védelmében merült ki, hanem feladatának tekintette többek között a biztosítási kultúra fejlesztését, az ügyfelek információval való ellátását, a biztosítási szakmán belüli oktatás, továbbképzés megszervezését, illetve szakmai publikációk megjelentetését.
Magyar Biztosítók Szövetségének elérhetőségei:
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Címük: 1062 Budapest, Andrássy út 100.
Telefon: (+36 1) 802-8400 Fax: (+36 1) 802-8499
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf. 236
adószám: 19638672-2-42
A MABISZ 2010. szeptember 01-én létrehozta az ügyfélszolgálatát, azzal a céllal, hogy olyan megbízható forrás legyen az ügyfelek számára, ahová bármikor fordulhatnak a biztosításokkal kapcsolatos kérdéseikkel, problémáikkal. Az elmúlt 3 év azt bizonyítja, hogy az ügyfélszolgálat működtetésére valóságos igény jelentkezett, és mostanáig nem kevesebben, mint 58 700 esetben fordultak hozzá az ügyfelek. Önmagában ez a szám is magas, de még kedvezőbb a kép, ha azt is figyelembe vesszük, hogy 2013 első félévében már 11 455 megkeresés érkezett be az ügyfélszolgálatra, amely a tavalyi év, hasonló időszakához viszonyítva 10 % emelkedést jelent. Ez a szám azért fontos mutató, mert arra világít rá, hogy maga az ügyfélszolgálat is egyre közismertebb, ugyanakkor azt is bizonyítja, hogy egyre többen tartják azt megbízható információforrásnak. Modern korunkat tükrözi a megkeresések módjának az alakulása, ugyanis az ügyfelek többsége, számszerűen a 82 %-a telefonon keresi meg az ügyfélszolgálatot, 12 százalékuk e-mailben, és csak 6 %-a személyesen.
Az ügyfelek jellemzően nem olyan kérdésekkel keresik meg az ügyfélszolgálatot, amely közvetlenül a MABISZ tevékenységéhez kapcsolódik, hanem az esetek 70 %-ban a biztosításokról érdeklődnek általánosságban, mint termékekről. Viszonylag ritka, hogy egy adott biztosító társaság termékéről, vagy egyéb kapcsolódó szolgáltatásról érdeklődjenek, ugyanis ilyen jellegű megkeresés, csak talán minden nyolcadik lehet. A biztosítások között a legtöbb kérdés a kötelező felelősségbiztosításhoz kapcsolódik, majd azt követi, a casco, és a lakásbiztosítások. Természetesen vannak alkalmak, mint például az árvízi, vagy belvízi veszély megnövekedésekor, hogy olyankor megszaporodnak az azok elleni védekezésre, illetve a kivédésükre köthető biztosításokkal kapcsolatos kérdések.
Az ügyfélszolgálat létrehozása nem egyedi lépés a MABISZ-tól, hanem egy tudatos törekvés egy állomása, melyeknek a célja, hogy az ügyfelek minél gyorsabban, minél pontosabb információhoz jussanak. Ezt a célt szolgálja az un-linked életbiztosítások költségeit megmutató TKM, azaz a Teljes Költség Mutató, a kötelező felelősségbiztosítások tarifáinak összehasonlítását lehetővé tevő Díjnavigátor, és meg kell még említeni a lakásbiztosítások átláthatóságát, illetve összehasonlítását elősegítő Lakásbiztosítási Standard Termékvázlatot.