A felgyorsult életünknek és az egyre sűrűbb természeti katasztrófáknak köszönhetően egyre nagyobb jelentősége van az életbiztosítás szerződéseknek. Jó hír, hogy egyre többen is veszik igénybe a biztosító társaságok ezen szolgáltatásait. Fontos azonban megjegyezni, hogy mint az élet egyéb területein itt is sok esetben előfordulhatnak olyan események, melyek nehezítik a szerződés fenntartását. Mi van, ha nem fizetem az életbiztosításom?
Az életbiztosítások családján belül a biztosítási szolgáltatások fejlődésének, és a megnövekvő ügyféligényeknek köszönhetően egyre több féle módozat található. A biztosítási lehetőségek sokasága magába hordozza a különféle feltételeket is. Nem vonatkozik ugyanaz a szabály a kockázati életbiztosításra, mint a tőkegyűjtő elő takarékossági biztosításra, vagy a unit link termékekre.
Ebből adódik, hogy amennyiben az élethelyzet úgy hozza és a díjfizetés a továbbiakban már nem megoldott a visszavásárlásnak, és a szerződések megszüntetésének is rengeteg változata van. A kockázati életbiztosításnál a legegyszerűbb a helyzet, hiszen a nemfizetés itt csak a kockázatviselés megszüntetését eredményezi. A tőkegyűjtő biztosításoknál már létezik visszavásárlási érték az ilyen helyzetekre azonban a szerződésből eltelt idő ezt jelentősen befolyásolja. Azt lehet mondani, hogy a befizetett pénz és a visszavásárlási érték nagyjából a szerződés futamidejének kétharmadának lejárta után egyenesedik ki. Addig szinte biztosan kevesebbet kap vissza az ügyfél, mint amennyit befizetett.
A unit link termékeknél még ennél is bonyolultabb a helyzet. Ezek a termékek az ügyfél által meghatározott befektetési egységeken alapul. Ez annyit jelent, hogy amit az ügyfél befizet, az úgy működik, mintha kötvényt vagy részvényt vásárolt volna. A visszavásárlásnál azonban nem csak a futamidő, és a visszavásárlási érték számadó, hanem a kötvény vagy a részvény éppen aktuális árfolyama is.