A híranyag 2016.03.28.-án került publikálásra oldalunkon.
A Netrisk nagyon pórul járt, mivel a Magyar Nemzeti Bank körülbelül 10 millió forintra bírságolta meg a céget. Azért történt a bírságolás, mivel a bank szerint a biztosítási alkusz nem jeleníti meg az egyes biztosítók által nyújtott ingyenes assistance kiegészítő biztosításokat kötelező gépkocsi felelősség biztosítási ajánlatok között. Az lehet, hogy ugyan arra a kockázati tényezőkre adnak fedezetet ezek, mint a más assistance biztosítások. A díjszámítási eredményekben nem jelenítette meg a piacon megtalálható elegendő mennyiségű, a kötelező biztosításhoz hozzárendelhető - pl vihar-, vagy kátyú-, vagy vadkárra vonatkozó -plusz biztosítási árút és nem nézte össze az ugyan olyan kockázatra fedezetet adó biztosításokat.
Tehát nem volt mindent átölelő kínálata, sőt még ehhez hozzátéve nem mutatja meg az odalátogatóknak azt, hogy mennyivel és miért jobb egy adott biztosító kgfb árujánál a másik piaci résztvevőnél a kiegészítő biztosítással köthető, többe kerülő kötelezője. Tehát az ajánlati esélyek, melyek az alkusz által voltak megjelenítve nem objektívek a megrendelők vagy az ügyfél részére, amikor az összehasonlító elemzésről van szó. Tehát nem indokolják meg azt, hogy miért nem tüntetik fel a kedvezőbb díjú feltételekkel rendelkező ajánlatokat és miért csak a drágábbakat helyezik előtérbe. Azért lettek igazából megbüntetve, mert megszegték az évek óta fennálló szent dogmát, miszerint nem az árat kell elsősorban nézni, hanem azt, hogy mi a jó és a legmegfelelőbb szempont az ügyfél számára.
Nagyon régóta tart a vita a biztosítók és az alkusz cégek között arról, hogy az alkusz cégek hogyan jelenítik meg az ajánlatokat a díjkalkulátorokban. A biztosítók azt mondják, hogy az egyszerűbb számítások érdekében nem fordítanak elég figyelmet ezen ajánlatok feltüntetésére és így a vevőt, azaz a megrendelőt károsítják meg azzal, hogy nem a legmegfelelőbb biztosítást mutatják meg vagy ajánlják a figyelmébe.