biztoshely.hu logo

Kapcsolat

Telefonszám: 06-70-7030-860

Email: kapcsolat@biztoshely.hu

Elakadt? Kérdése van, biztosítás kötéssel kapcsolatosan? Hívjon bennünket bizalommal!  06-70-7030-860 Biztoshely Biztosítási Portál

Műszaki vizsga 2023/2024 - Autó és motor műszaki

Kérjük értékeljen minket...
4.00 of 5 - 9 votes
Thank you for rating this article.

A műszaki vizsga mindig is egy fontos lépés volt egy új autó vásárlásakor. 2023 és 2024 évben sem szabad eltekinteni ettől. A helyzet az, hogy Magyarországon emelkednek a benzinárak és a járművet is úgymond el kell tartani valamiből, ami mellé még párosul az, hogy nem akarnak esni a vizsgadíjak sem. Idén sem lesz kedvezőbb az ára a műszaki vizsgának, viszont lesznek olyan szabályok, melyek pozitívan fognak hatni erre a mozzanatra. Lehetőségünk lesz mostantól, hogy amennyiben az előírt ott időpont előtt szeretnénk véghezvinni a műszaki vizsgát, azt minden további nélkül megtehetjük. Régebben az volt, hogy az előrehozott vizsgáért bizonyos összeget ki kellett fizetni, de már nincs ilyen rendelkezés, ami nagyban könnyít a gépkocsival rendelkezők helyzetén.



Személygépkocsi 21 990.-
Személygépkocsi 4x4 26 390.-
Teherautó 3,5T 22 990.-
Teherautó 4x4 27 690.-
Motorkerékpár 10 360.-
Utánfutó 14 990.-
N2-N3 vizsgadíj 35.950.-
menetíró 5.800.-
Nemzetközi/CEMT 1.190.-
Különleges felépítményes 1.700.-
többtengelyes 5.900.-



Viszont az tény, hogy 1 hónappal az épp érvényben lévő vizsga lejárása előtt be kell jelentkezni a műszaki vizsgára, ezután a forgalmiba beleírt dátum lesz az új vizsgaidőpont. Az Unió szabályrendszere is nagyban kihathat majd erre a részre, már csak az a kérdés, hogy merre felé szeretnének haladni és merre fognak menni az uniós tárgyalások. Lehet, hogy a hat évnél idősebb autókat majd évente kell műszaki vizsgáztatni. Ahhoz, hogy megfelelően közlekedjünk, és ne történjen semmi baj, a műszaki vizsga elengedhetetlen feltétel, hiszen ez deríti ki, ha nem megfelelő műszaki állapotban van az autónk. Sokkal biztonságosabb a közlekedés és sokkal jobban figyelik a rosszabb állapotú autókat, ha a műszaki vizsga alkalmazva van, akkor nincs mitől tartani, főleg a felől lehetünk nyugodtak, hogy a balesetek kockázatát a minimálisra csökkentettük.

Hogyha vásárolunk egy új autót, akkor annak a műszaki vizsgája körülbelül négy évre fog szólni. Ezután kétévente kell megnézetni a kocsit, hogy minden rendben van-e. Nem árt felkészülve elmennünk a telephelyre, hogy bármilyen váratlan helyzet elé kell nézzünk, meg tudjunk birkózni vele. A műszaki vizsgára elég sok mindent kell áttekintenie, hogy tényleg azt mondhassa magáról, felkészülten néz a vizsga elé. Az első átnézendő dolog az a szélvédő, meg kell vizsgálni az üveget, nincs-e valami probléma vele, ha valamit talál, akkor mindenképpen javítatnia kell majd. Fóliával nem lehet lesötétíteni az üvegeket, mert fényáteresztőnek kell lennie körülbelül 75%-ban. A hátsó szélvédőket és az oldalablakokat viszont el lehet sötétíteni, így ha valakinek ez a vágya, akkor könnyen megteheti.

A lámpákat mindenképpen tüzetesen át kell vizsgálni, hogy minden rendben legyen, az összes világításra való berendezésnek működőképesnek kell lennie, helyzetjelző, fényjelzők, tolató lámpa, ködlámpa. Nem szabad a búráknak repedtnek lenniük, fehérnek kell lennie az izzók által közvetített fénynek, mert a szembejövő forgalmat este nagyban zavarhatja, akár balesetet is lehet okozni másmilyen fénnyel. Xenon izzók körében is el kell végezni néhány rutin eljárást a műszaki vizsgának ez is alapfeltétele, mivel nagyobb fényhatásra képesek mint az átlag fényszórók. Például vakíthatnak egy olyan lámpán keresztül, ami kosszal van fedve. A xenon lámpa tisztítónak teljesen automatikusnak kell lennie. Talán az egyik legfontosabb terület, amit mindenképpen kötelező átvizsgálni az a fékek területe. Nem lehet eléggé kihangsúlyozni, hogy mennyi minden múlhat egy olyan féken, ami képes nagyon jól megfogni az autót. Akár életeket is menthet vagy megelőzhetünk egy kisebb vagy nagyobb ütközést, ezzel kikerülve a balesetek nagy részét.

Az első kerekek közti fékerő maximum 20% lehet, a hátsók között 30%. A fékeknek lehet mérni a hatásfokát, amit ellenőrizni is kell, ezt legtöbbször fékpadon lehet megtenni. Azt is vizsgálják a fékeknél, hogy mennyire kell lenyomni a pedált ahhoz, hogy reagáljon a fék a nyomásra. Ez nagyon fontos, hiszen a reakcióidőt nagyban visszavetheti, ha nem azonnal reagál a fék a pedál által tanúsított nyomásra. A következő a pót féklámpa, amit egy műszaki vizsga alkalmával elengedhetetlen ellenőrizni. Ha úgy adódik, hogy utólag rakjuk fel a pót féklámpát, akkor oda kell figyelni a visszatükröződésre, ez akkor történhet meg, ha a pót féklámpa nincs ráragasztva az üvegre. A következő a lengéscsillapító, amit feltétlenül szakemberre kell bízni, hogy tüzetesen átvizsgálva állapítsa meg nincs-e valami problémája a gépjárműnek. A tengelyterhelést le kell mérni, ehhez fel kell gurulni a padra az első kerekekkel, ezután megrázzák a futóművet függőlegesen, ezzel szimulálva a macskaköveket. A futóművet szervizben kell megnézetni, a szakemberek ellenőrzik a gömbfejeket, porvédő gumit. Tömítve kell hogy legyen a kipufogórendszer, mert csak a cső végén mehet ki a sok gáz. Nem csak belsőleg, de külsőleg is megfelelőnek kell lennie egy gépkocsinak a műszaki vizsgán, tehát az esztétika is számít. Például olyan rozsdásodás nem lehet a gépjárművön, ami kisebb erőhatásra benyomódhat vagy betörhet, esetleg behorpadhat. Ezen kívül minden karosszéria elemnek meg kell lennie hiánytalanul.

Az ülések és a biztonsági övek kérdése is rendkívül lényeges, mert az ülésnek működnie kell, a biztonsági övnek pedig meg kell fognia az embert az ülésben, így elkerülve a balesetek során bekövetkezendő elhalálozást a biztonsági öv gyérsége vagy hiánya miatt. A gumik nem lehetnek kopottak és a dísztárcsákat le kell szerelni a vizsga előtt. Az összes keréken azonosnak kell lennie a gumiméretnek. Ezen kívül szükség van az elakadásjelzőre, az izzókészletre és az egészségügyi csomagra.

A műszaki vizsga eredményétől függően a járművek különféle jelöléseket kapnak, így a Fekete színű jelzés – korszerűtlen, nem környezetbarát járművet jelez, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3. Pirosszínű jelzés jelentése – korszerűtlen, kevésbé környezetbarát jármű, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2. Kék színű jelzés – korszerű, környezetbarát járművekre tehető, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8. Zöldszínű jelzést pedig az jármű kaphat, amelyik korszerű, kiemelten környezetbarát, és amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, vagy e feletti.

Műszaki vizsga 2013 évben - Előzmények......

Ami az autófenntartás költségeit illeti nem hagyható figyelmen kívül a műszaki vizsga 2013 - 2014 évben sem. A folyamatosan emelkedő benzinárak és a jármű fenntartásának emelkedő költségei mellett sajnos a vizsgadíjak sem mennek nagyon lejjebb, sőt. Ebben az évben ez a költség már elég nagy mértékben emelkedett, legfőképpen a motorkerékpárok tekintetében.

A motorkerékpárok műszaki vizsgadíja 4360 forintról 11.000 forintra, a személygépkocsik műszaki vizsgáztatásakor a tavalyi 16.290 forint helyett már most is 22.000 forintot kell fizetni.

A műszaki vizsga 2013 – 2014 évben sem lesz olcsóbb, de az idei új rendelkezéseknek van kedvező pontja is. Így például már lehetőség van arra, hogy a műszaki vizsgáztatást a megjelölt időpont előtt is el lehet végeztetni. Abban az esetben, ha az üzembentartó él ezzel a lehetőséggel és autóját, motorkerékpárját az érvényességi idő letelte előtt vizsgáztatja le, az ma már nem veszíti el ennek a rendelkezésnek az értelmében az érvényesség, valamint az előrehozott vizsgaidőpont közötti különbözetet. A teendő csak annyi, hogy 30 nappal az érvényes vizsga lejáratát megelőzően be kell jelentkezni a műszaki vizsgára, így ebben az esetben a forgalmiba bejegyzett dátum lesz az új érvényesség időpontja és nem a vizsgáztatás idejének dátuma.

A műszaki vizsga 2013 – 2014-es szabályait még befolyásolhatják egyes uniós szabályok is, elsősorban azért, mert uniós elhatározás és célkitűzés, hogy a halálos közúti balesetek áldozatainak számát 2020-ra a felére csökkentsük. Ehhez a jelenlegi javaslatok alapján elképzelhető, hogy a hat évnél öregebb autókat évente kell majd műszaki vizsgára vinni. Sajnos azonban ezt pillanatnyilag a tagállamok közül csak igen kevesen támogatják, pedig a statisztikák igazolják azt a tényt, hogy az öt évesnél idősebb gépkocsiknál sokkal gyakrabban fordul elő olyan műszaki hiba, mely halálos balesetet okoz.