Minden, amit a bonus-malusról tudni kell
A gépjármű kötelező biztosítás alapját a bonus-malus rendszer adja. Ez a kérdés minden egyes autóst érint, így nem árt, ha megismerünk mindent, amit a bonus-malusról tudni kell, hiszen a gépjármű felelősségbiztosítás a bonus-malus nélkül nem is működik.
Számolja ki itt a kötelező biztosítását! – 12 biztosító díjából választhat.
A bonus által nyújtott kármentességi kedvezmény tíz fokozatba soroltan működik, a malus fogalma alatt pedig azt értjük, hogy mekkora károkozás miatti pótdíj fizetendő bizonyos esetekben, itt 4 fokozatról beszélünk. Amennyiben a sofőr kármentesen zár egy évet, akkor automatikusan eggyel magasabb fokozatba sorolják a bonus rendszeren belül, azonban amikor kárt okoz, akkor minden egyes okozott kárral két fokozatot esik vissza a malus rendszerben.
Azért van óriási jelentősége annak, hogy ki melyik bonus – malus fokozatba tartozik, mert még ha ma már nem is olyan hatalmas összeg a kötelező biztosítási díj, mégis, aki többször okozott balesetet, annak következő évi díja akár háromszorosára is felmehet, aki pedig hosszú távon nem okoz balesetet, az megúszhatja akár az alapdíj feléből is.
Nagyon lényeges tudnivaló, amivel kevés autós van tisztában, hogy egy károkozás során a bonus-malus rendszerben való visszasorolás teljesen független attól, hogy a gépjárművet épp ki vezette, csak az számít, hogy kinek a nevén van az adott kötelező biztosítási szerződés. Így érdemes alaposan átgondolni, hogy kit engedünk a volánhoz. Egyedül abban az esetben van kivétel, hogyha a járművet a tulajdonos engedélye, hozzájárulása nélkül vezette más személy, de ezt be kell tudni bizonyítani lopás esetén például azzal, hogy megtettük a feljelentést az autó eltűnését illetően.
A bonus besorolást magunkkal vihetjük, amikor új autót vásárolunk, de csak akkor, hogyha a két jármű azonos kategóriába tartozik, tehát motor esetén csak új motorra, személygépkocsi esetén csak másik személygépkocsira. A bonus viszont csak akkor vihető át, hogyha az előző, régi jármű már eladásra került, amíg ez nem történik meg, az új szerződésben kizárólag A0-ás besorolással számolhatunk. Feltétel még az is, hogy a két jármű tekintetében a kötelező biztosítási szerződések megkötése között nem telt el két év.
Ma már jó pár olyan biztosító van, ahol nem csak a kötelező, de a casco biztosítás is bonus rendszerrel működik, ezzel jutalmazzák meg azokat az autósokat, akik nem merítették ki, illetve igénybe sem vették a kártérítési szolgáltatást. Ezeknél a módozatoknál egy kármentes évet követően öt százalék kedvezmény érhető el, de megtörténhet az is, hogy pár éven keresztül el lehet érni akár 40 – 50 százaléknyi kedvezményt is, ami azért már igen szép megtakarítást jelenthet.
Hozzászólások (39)
Férjem nevén van egy gépjármű, aminek én vagyok az üzembentartója, azonban ezt az autót a forgalomból ideiglenesen kivonattuk (azzal a céllal, hogy a későbbiekben végleges kivonásra kerül, mert már használhatatlan), illetve férjem tavaly elhunyt. Ezen a biztosításon B7 a bónuszfokozatom.
Én mindeközben egy másik autónak is a tulajdonosa vagyok tavaly óta, itt lassan esedékes a biztosítási évforduló, amit ugye B1 fokozattal tudnék újra kötni.
Kérdéseim a következők: mivel beláthatatlan idő, mire hagyatéki végzés születik lemondhatok-e az üzembentartói jogomról? Amennyiben nem, a bónusz fokozatokat megcserélhetem-e a két biztosításon (tehát a kivont járművön lenne B1, a használatban lévőn pedig B7)?
Előre is köszönöm válaszukat!
Két autó van a nevemen. Az egyiket kölcsönadtam és a sofőr saját hibájából totálkárra törte. Kifizetés a biztosítótól nem történt. A másik autó biztosítási B6 besorolása hogyan változik?
Egy gépjármű eladását követően 2 évig lesz érvényben a bonus-malus besorolás (jelen esetben B10) amennyiben nem kötök új kötelező biztosítást. Jelenleg nincsen szükségem autóra, ezért hogy ne vesszen el besorolásom a család másik autójánál mint üzembentartó én fizetem a kötelezőt, ezért a besorolásom megmarad. Az autó tulajdonosával mi a helyzet? Amennyiben nem Ő az üzembentartó két év után vissza kerül A00-ba? A biztosítók elfogadják ha 2 éven belül váltakozik az üzembentartó személye hogy senki ne veszítse el a besorolását?
Köszönöm előre is válaszát.
Több gépjármű üzemben tartása esetén, ha az egyikkel balesetet okoz az üzemben tartó, a másik autó bónusza is romolhat? Ezen felül, ha a biztosítónál károkozás esetén pótdíjat kell fizetni (A biztosítási szerződés díját a károkozók pótdíjával növelten kell megállapítani, a jelen díjtarifa hatálybalépésének napjával megegyező vagy azt követő kockázatviselési kezdetű szerződések esetén amennyiben
– a biztosított gépjármű a bonus-malus rendszer hatálya alá tartozik, és
– a szerződő 2015.01.01. és az ajánlattétel dátuma közötti időszakban kárt okozott.) ott számíthat, hogy nem a szerződés által érintett autóról van szó? köszönöm szépen a választ!
Az lenne a kérdésem, hogy a bonus fokozat visszasorolás független az okozott kár mértékétől? Esetemben egy koccanás általi 40.000 forintrol van szó.
Jelenleg az éves bizotsítasom 120.000 forint
Volt egy koccanásom amit 192.000 forintra becsültek és fizetett a biztosító akinek okoztam.
0ból most 2 fognak vissza sorolni.
Mennyivel nőhet a biztosítasom?
Mégis mire számíthatok?
Előre is köszönöm a választ
A helyzet az, hogy több mint két évvel ezelőtt okoztam kárt, és a remek biztosítónak most sikerült kiküldenie a papírt a károkozásról, és a kárkifizetés mértékéről. Hogy zajlik ilyenkor a bonus-malus visszasorolás, valamint a kártérítési szorzó meghatározása? Mert szerintem ez nevetséges, hogy több mint két év után küldenek ki egy ilyen papírt, mikor már azóta két kgfb forduló lement. Mivel tudtommal a károkozás évében a vissza avagy nem visszasorolást követően a tárgy évben a bonus-malus nem változik, két év távlatában a régi biztosítom, hogy tudja befolyásolni az kötelező biztosításos adataimat?
Előre is köszönöm a választ!
Válaszukat előre is köszönöm!
Az iránt érdeklődöm, hogy ha cég a tulajdonos akkor több jármű esetén milyen hatással vannak egymásra a különböző járművek esetleges balesetei a többi jármű besorolásaira. (N1 kategória) Tehát konkrétan, ha az egyik furgon okoz kárt, az csak a saját biztosítását maluszolja, vagy a többiét is? Illetve üzembentartó váltáskor a jármű A0 kategóriába kerül-e az új üzembentartó esetén, ha az szintén cég? Köszönöm válaszukat!
Ez is érdekelhet
Kötelező biztosítás fokozatok
A kötelező biztosítás fokozatok alatt a Bonus-Malus rendszert értjük, ezt minden autós tudja, de nem biztos, hogy mindenki tisztában van a fogalmakkal és a rendszerrel magával Azért fontos pedig ez, mivel a biztosítók a kgfb díjakat e rendszer alapján alakítják ki, ez az egyik legfontosabb szempont, ami befolyásolja, hogy mennyit kell majd fizetni...
Kötelező biztosítás átlagos díja – Itt megtalálja!
A kötelező biztosítás rendkívül fontos, hiszen e nélkül nem nagyon mehetünk ki a forgalomba Ha mégis megtesszük és megállít minket a rendőr és nincsen érvényes kötelezőnk, akkor büntetésre számíthatunk, amit nyilván szeretnénk elkerülni Mi most tájékoztatjuk önöket arról, hogy mi egy kötelező biztosítás átlagos díja és hogyan tudjuk megkötni vagy beszerezni a kötelező biztosítást Oldalunkról nagyon egyszerűen beszerezheti, azaz megkötheti biztosítását éljen bárhol az országban...
Lejárt a kötelező biztosításom, mit tegyek?
A kötelező biztosítás nagyon fontos, hiszen e nélkül a papír nélkül nem szabad kimennünk a forgalomba, ugyanis nagyon megbüntethetnek minket, hogy ha nincsen megfelelő kötelező biztosítás kötve a gépjárműre Ezért mindig legyünk körültekintőek, igazából olyan, hogy lejár a kötelező biztosítás nincsen Vagy fizetjük, vagy nem, inkább tisztázzuk a helyzetet, minthogy félreértés legyen belőle...