Bizonyára mindenki találkozott már úgynevezett aggregátor oldalakkal, azaz a pénzügyi termék ár-összehasonlító oldallal? Tőlünk nyugatra egyre népszerűbbek ezek az oldalak, amit bizonyít a folyamatosan növekvő forgalom, amely már így is meghaladta az évei 600 millió eurót. Természetesen az egyes országokban sem egyforma ezeknek az oldalaknak a jelenléte, illetve aktivitása. Vannak országok, ahol egyetlen ilyen oldal sem található, ilyen például Luxemburg, és Szlovénia.
A legnagyobb forgalmat az aggregátor oldalak az Egyesült Királyságban, azaz Angliában bonyolítják, amely a kontinens összforgalmának a kétharmadát teszi ki. Őt követik jócskán lemaradva Németország, Franciaország, majd Hollandia, Cseh Köztársaság, Spanyolország, stb., amely országokban az ár-összehasonlító oldalak száma meghaladja a húszat is, bár számukat nem könnyű követni, ugyanis folyamatosan szűnnek meg oldalak, illetve bukkannak fel újabbak. Népszerűségük tagadhatatlan, amit bizonyít az is, hogy az Európai Biztosítás-és Foglalkoztatói Nyugdíj Felügyeleti Hatóság is szemmel tartja ezeket az oldalakat, és szeretné bevonni azokat a hatáskörébe, elsősorban segítő szándékkal, amely folyamatnak, illetve akaratnak a jele, hogy várhatóan 2014-ben tervezik ezeknek az oldalaknak a számára, egy útmutató bemutatását a legjobb gyakorlatokról.
Hazánkban szintén népszerűek az ár-összehasonlító oldalak, mely leginkább mégis a biztosítási területen a legjelentősebb. A biztosítás-kalkulátorok használata mindennapos dolog, és egyre többen veszik igénybe a szolgáltatásait, mert annak használata számtalan előnnyel jár. Természetesen, mint annyi más dolognak, ennek is lehet negatív hatása az oldal, illetve a biztosítás-kalkulátor használóira-, erre már az EIOPA is felhívta a figyelmet- ugyanis a túlzottan árra koncentrálás eltereli az emberek figyelmét arról, hogy megvizsgálják az árnál gyakran fontosabb egyéb jellemzőit a biztosításoknak, és így nem biztos, hogy azt a biztosítást kötik meg, amelyik számukra a legelőnyösebb egyéb feltételt tartalmazza. Ezzel kapcsolatban kiadott egy útmutatót az EIOPA, amely elsősorban a biztosítási termékeket összehasonlító weboldalaknak szeretne hasznára lenni, illetve számukra segítséget nyújtani. Tudni kell, hogy több ilyen biztosítási-kalkulátor oldal nem csak az egyes biztosítók termékeinek összehasonlítására alkalmasak, hanem az oldalon meg is lehet kötni a kiválasztott biztosítást. Természetesen ebben az esetben már nem egyszerűen egy ár-összehasonlító i szolgáltatásról beszélhetünk, hanem biztosításközvetítésről is, ami azt jelenti, hogy rájuk már más felügyeleti szabályok vonatkoznak. Vannak oldalak, melyek átlépték a nemzeti határokat, és Európa több országában is terjeszkednek, bár egyes országokban még elég komoly elutasítással kell még szembesülniük.
Ilyen például Franciaország, ahol 2012-ben még 25 %-a a lakosságnak elutasította a biztosítás-kalkulálásnak, illetve a biztosítás megkötésének ezt a módját, de az oldal működtetői pozitív változásra számítanak rövid időn belül. Egyes országokba a gyakorlat is bizonyítja az aggregátor oldalak térnyerését, mint például Olaszországban, és Spanyolországban. Komoly növekedést várható a Google belépésével gépjármű-biztosítási termékek ár-összehasonlító piacán. Összefoglalva a fentieket azt láthatjuk, hogy az aggregátor oldalak piaca várhatóan folyamatosan bővülni fog Európa országaiban. Azt azonban hozzá kell tenni, hogy ez a fejlődés nem lesz egyformán egyenletes minden országban, hiszen azt erőteljesen befolyásolják az adott ország belső viszonyai, illetve a lakosság habitusa is. A tapasztalat azt mutatja, hogy egyelőre ezen a piacon nem a konkurencia jelenti a legnagyobb kihívást, hanem az ügyfelek meggyőzése arról a hasznos lehetőségről, hogy ezeket az oldalakat lehet biztosításaik megkötésére is használni, nem csak biztosítás-kalkulátorként.